About Me

My photo
Im juz a simple person which trying to make my dreams become true...

Followers yg dihormati

Monday, October 19, 2009

Menjadi Lelaki Gentleman


  1. ketika brada dlm sesuatu majlis tlg hormat especially dgn sikap kita agar x keterlaluan dan b'pakaian m'ikut kesesuaian.
  2. usahlah suka m'berontakn dan mengharapkan semua org mesti mgikut telunjuk kita.
  3. semasa b'cakap,jgn lah m'nggikan suara walaupun hakikatnya kita marah..cuba perlahan suara dan lebih b'tenang.
  4. jangan bersifat ego,kalau kita terbuat salah juz ngaku sja. x usahlah pertahan kan jugak kesalahan kita..org lebih m'hormati bila kita akui kesalahan sndiri.
  5. jgn selalu pndang rendah kebolehan org lain especially kwn2,adik-beradik or sesiapa pon dgn alasan kononnya kita nie bagus sgt.ada jugak kwn2 aku yg ada prangai mcm nie.sja xmau kata apa!!
  6. jagalah kebersihan sekitar agar slalu bersih dan nmpak kemas..sedap gak mata mmndang..
  7. selalu mmastikan diri dlm keadaan bersih dan kemas. agar kita sentiasa nmpak b'semangat & kita harus tau kebersihan diri mempamerkan siapa diri kita sebenar.....maruah kita juga tu..
  8. jgn suka sgt m'nunjuk yg kita nie pndai sgt sdgkan xtau sgt pon.. bak kata org 'buat pala' or 'tau head".
  9. jgn suka merendah-rendahkan atau menghina org sesuka hati krn mereka pun ada maruah..jadi hormatilah org lain agar kita turut dihormati....
  10. sekiranya merokok jgnlah suka menghembus asap ke arah org.especially terhadap perempuan..hormatilah mereka.
  11. pada yg suka mengorat dgn bersiul tu....berhentila. ya!! mengoratlah mgunakan wisel pula...lebih kuat dan nyaring..heheh.
  12. beri keutamaan kepada wanita dlm kebanyakan hal..kita kna paham mereka insan yg lemah.so, x salah kita mngalah...."lady 's first"..ke ada org x stuju..???heheh
    '

No comments:

Post a Comment